Constructorul german de automobile BMW a publicat noi imagini cu modelul iX5 Hydrogen. Acestea au fost realizate în timpul testelor desfășurate recent în deșertul din Emiratele Arabe Unite și pe șoselele din Dubai.
SUV-ul bavarez este echipat cu un sistem de propulsie cu pile de combustie, care oferă o autonomie de 504 kilometri.
BMW iX5 Hydrogen oferă o autonomie electrică de 504 kilometri
În luna februarie, BMW a lansat o flotă-pilot de iX5 Hydrogen. Este vorba despre o versiune a popularului SUV X5 echipată cu un sistem de propulsie pe bază de pile de combustie. Acum, producătorul din Munchen a publicat noi imagini cu acest model, care a fost testat recent în deșertul din Emiratele Arabe Unite și pe șoselele din Dubai.
Reprezentanții BMW au precizat că toate componentele sistemului de propulsie cu pile de combustie „a funcţionat corespunzător la temperaturi care au ajuns la 45°C”. Și asta, în condițiile unui mediu cu nisip şi praf, variaţii de înclinare şi fluctuaţii ale umidității.
Echipa de dezvoltare a constructorului bavarez a monitorizat funcţionalitatea tuturor sistemelor electrice în condiţii extreme. De asemenea, a fost analizată şi furnizarea puterii de răcire pentru a permite performanţa maximă a maşinii. În prezent, automobilele din flota-pilot sunt testate în Europa, Japonia, Coreea, China, SUA şi Orientul Mijlociu.
Sistemul de propulsie cu care este dotat BMW iX5 Hydrogen dezvoltă o putere totală de 401 CP. Hidrogenul este stocat în două rezervoare de 700 de bari, care sunt fabricate din plastic și armate cu fibră de carbon. Acestea pot stoca circa 6 kilograme de hidrogen.
Cu un plin, SUV-ul poate parcurge în mod pur electric până la 504 kilometri în regim WLTP. Consumul combinat în ciclul WLTP anunțat de germani este de 1,19 kg H2/100 km.