4×4
Image default
Green SUV

Audi Q8 primeste tratamentul PHEV si devine Q8 TFSI e quattro

Audi Q8 devine mai prietenos cu mediul inconjurator si promite o autonomie mai generoasa in varianta cu propulsie partial electrificata TFSI e quattro.

Audi, precum ceilalti competitori germani ai sai, continua ofensiva in domeniul diversificarii portofoliului propriu prin adaugarea de noi optiuni pentru propulsoare. Acum e randul masivului atragator Q8! Prin aplicarea tehnologiei PHEV devine Q8 TFSI e quattro. Va beneficia, evident, de anumite avantaje. Le descoperim mai jos impreuna!

Audi Q8 este probabil cel mai atragator SUV al marcii in acest moment, iar acest lucru se datoreaza, printre altele, imprumutarii si aplicarii filosofiei coupe. Cum limitarile de poluare si pretentiile clientilor se schimba, constructorul auto german era nevoit sa intreprinda o serie de schimbari esentiale. Asadar, acum avem Audi Q8 TFSI e quattro.

Noua motorizare poate fi comandata in doua variante de putere: 381 PS (Audi Q8 55 TFSI e quattro), respectiv 462 PS (Audi Q8 60 TFSI e quattro). Ambele, insa, beneficiaza de aceeasi baterie de 17,8 kWh ce ofera o autonomie exclusiv electrica in regim NEDC de 59 de kilometri.

Audi Q8 55 TFSI e quattro include un motor de trei litri capabil de 340 PS si 450 Nm, in timp ce Audi Q8 60 TFSI e quattro presupune acelasi motor de 3 litri dar aici dezvolta 421 PS.

Ambele variante beneficiaza de avantajele oferite de motorul electric PSM (permanently excited synchronous machine) ce ofera un varf de putere de 100 de kW. Acesta este integrat in cutia automata de viteze in 8 trepte tiptronic.

Bateria este instalata sub portbagaj si este compusa din 104 celule prismatice aranjate in 13 module. Noul ansamblu este mai usor cu 40 de kg fata de prima varianta oferita pe Q7 PHEV.

In timpul condusului in conditii normale, Audi Q8 TFSI e quattro distribuie 40% din putere catre puntea fata si 60% catre spate. La nevoie, poate sa transmita puterea catre puntea care are cea mai buna tractiune. Limitele maxime sunt 85% pentru fata si 70% pentru spate. Sistemul de tractiune integrala pentru care Audi e renumit foloseste un diferential central bazat exclusiv pe regulare mecanica.

Audi Q8 TFSI e quattro porneste in fiecare calatorie in modul complet electric si, in functie de cata energie este stocata in baterie, este sau nu activat motorul termic de 3 litri. Soferul poate forta sistemul de propulsie sa epuizeze toata energia electrica prin selectarea modului “EV”. Dupa ce curentul este consumat, va fi activat motorul pe benzina.

SUV-ul coupe german are modul Hybrid drept baza de functionare, iar acesta poate fi setat sa actioneze in trei varianta: “Auto”, “Hold” si “Charge”.

Eficienta PHEV este atinsa si prin decelerare. Cand soferul ridica piciorul de pe acceleratie, masina decide daca aplica regenerarea sau ramane in modul “Coasting”, in functie de viteza cu care se ruleaza.

Audi promite ca noul Q8 TFSI e quattro poate fi incarcat de la 0% la 100% in doar doua ore si jumatate.

Related posts

Noua Alfa Romeo Junior Veloce 280 a fost testată la Balocco

Mihai Morcovescu

Ford amână producția Escape

Gabi Gogiu

BMW iX5 alimentat cu hidrogen, testat în deșert la 45 de grade Celsius

Mihai Morcovescu

Leave a Comment