4×4
Image default
Crossover Green Stiri

TENSIUNE MAXIMĂ

Primul concept cu propulsie electrică al tânărului brand CUPRA arată posibilitățile tehnologice ale grupului din care face parte, dar, în egală măsură, o linie estetică extrem de spectaculoasă.

Poate că mulți nu au înțeles de ce SEAT și grupul Volkswagen au luat decizia de a face din CUPRA o marcă de sine stătătoare, dar încep să înțeleagă acum. Noul brand își propune, pe lângă performanță, indiferent de sursa de propulsie și o cu totul altă imagine stilistică, anunțată acum chiar de primul model electric al mărcii, conceptul Tavascan. Acesta a fost unul dintre cele mai admirate în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, unde a debutat, datorită designului său deosebit, cu o parte frontală care anunță niște modele de serie foarte interesante din partea mărcii CUPRA. În primul rând este greu de legat o imagine compusă când ai atâtea linii, dar designerii CUPRA au reușit să o facă și să creeze o parte frontală agresivă și extrem de sofisticată, care aduce și câteva elemente ce pun în evidență brandul, cum ar fi sigla luminată și inscripția CUPRA, exact sub marginea capotei. Aerodinamica foarte bine studiată pune în valoare structura din fibră de carbon, iar partea din spate este o sculptură în sine. Având în vedere faptul că vorbim despre un model electric de performanță, designerii nu au vrut să renunțe la difuzorul spate, dar eliberați de țevile de eșapament l-au reinterpretat vizual și i-au suplimentat funcția aerodinamică. La nivel vizual, de mare efect sunt și jantele de 22 inch, stil turbină, cu design studiat pentru a reduce la minimum rezistența la înaintare.

Numele conceptului este preluat de la cel al unei mici localități de munte, din Pirinei, unică prin peisajele uimitoare și purității naturii înconjurătoare.

“În afară de CUPRA Formentor, care va fi lansat anul acesta, împreună cu alte două modele hibride plug-in de performanță, ne-am dovedit deja capacitățile tehnologice prin dezvoltarea primului model din lume 100% electric din competițiile de turisme, CUPRA e-Racer. Cu prezentarea noului concept pur  electric, CUPRA Tavascan, adaptăm această viziune pentru mașinile de șosea și dovedim că performanța poate fi electrificată”, a declarat Wayne Griffiths, CEO CUPRA, cu acazia prezentării noului Tavascan Concept.

Interiorul este la fel de spectaculos, cu scaune desenate ergonomic, dar cu o bună susținere laterală și inserții din fibră de carbon omniprezente. Tabloul de bord este format dintr-un display de 12,3 inch secondat de un diplay central de 13 inch, mobil, care poate fi orientat și către pasager.

Partea tehnică promite accent pe dinamică, dar fără să afecteze autonomia. Tavascan este motorizat de două propulsoare electrice, câte unul pe fiecare punte, care sunt alimentate de o baterie de 77 kWh. Puterea maximă este de 225 kW (306 CP) și garantează o dinamică foarte bună, iar autonomia oficială este de 450 km, la limita superioară a ceea ce oferă astăzi cele mai bune modelele electrice din acest segment.

Related posts

GM, parteneriat cu un startup pentru baterii ieftine și ușoare

Florin Amariei

CES 2024: Mullen prezintă noul Five RS, un crossover electric de peste 1.000 CP (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Volvo devine primul producător auto care emite pașapoarte digitale pentru baterii

Mihai Morcovescu

Leave a Comment