4×4
Image default
SUV

Drive Test Land Rover Defender: Chiar și icon-urile pot fi revoluționate

După decade de așteptare, noul Defender nu mai este doar o evoluție a unui icon. Revoluția propusă este spre deliciul celor care vor să trăiască în viitor dar și spre deziluzia unora dintre puriștii mărcii. Rezultatul? Un SUV multi-capabil care se adresează unei clientele mult mai numeroase!

AUTOpro a fost prezentă la premiera statică a noului Defender de unde v-am adus, acum aproape un an în urmă, toate detaliile relevante, direct de la gazdele noastre. Revista noastră era invitată și la primele teste internaționale dar pandemia a cancelat și aceste teste… Între timp, Defender a ajuns în toate țările europene – și nu numai- unde a stârnit numeroase reacții, cele mai multe de admirație. Și noi ne numărăm printre aceia care, după un test de aproape o săptămână în diverse situații de drum on și off-road, considerăm că noul Defender vine cu revoluția necesară pentru a privi în viitor și nu doar în trecut.

La premiera de la Frankfurt, unul dintre top executivii companiei ne explica cât de complicat este „umbli” la un icon cum este Defender. „A încercat BMW pe vremea când Land Rover era la nemți, apoi a încercat și Ford. Însă nici unul dintre cei doi producători nu au făcut pasul decisiv!” Este drept că și noului JLR- acum în propietatea Tata Motors- i-au trebuit aproape 10 ani pentru a lansa noul Defender, beneficiind și de „ajutorul direct a lui Ratan Tata” după cum afirma același top executiv.

De ce este așa de complicat? Dacă ne uităm în lumea concurenților lui Defender, cel mai rapid ne vine în minte Jeep Wrangler care este un bun exemplu de icon care evoluează doar cât pentru a rămâne fidel conceptului care l-a consacrat. Chiar și ultima generație Wrangler nu are o dotare de secol XXI în materie de connected și autonomus. Nu este un SUV cu care să poți merge prea comod pe autostradă, în schimb este acel automobil în care vrei să fi văzut ca un rebel cool care își ia lumea în cap… Hummer ar fi putut intra în această ligă dar pe moment nu mai există, fiind așteptată relansarea de la anul viitor direct în formulă EV. În fine, ne mai rămâne Mercedes G, probabil cea mai bună referință și – veți vedea- cel mai apropiat competitor al noului Defender.

Continuarea articolului o veți putea citi în următorul număr al revistei AUTOpro.

Leave a Comment