Deoarece era una dintre puținele mari companii auto care nu ofereau un crossover de clasă compactă, Fiat și-a reparat greșeala concomitent cu prezentarea versiunilor restilizate din familia Fiat Tipo. Astfel, pe lângă modelele clasice în 4 și 5 portiere și Station Wagon, avem acum în ofertă un nou venit – Tipo Cross. Noile modele Tipo au motoare noi, design nou și tehnologie nouă.
Fiat lansează Tipo Cross, un crossover de familie care se alătură celorlalte trei variante de caroserie (4 uși, 5 uși și Station Wagon). Noua variantă este cu 70 mm mai înaltă decât Tipo standard și are în plus un scut de protecție, bare de protecție și praguri laterale influențate de SUVuri. De asemenea, Tipo Cross are un aspect mai robust datorită anvelopelor mai mari, care contribuie la creșterea înălțimii de rulare cu 40 mm. De asemenea, sistemul de suspensie, bazat pe cel de la crossover-ul 500X, are o setare diferită față de cel de la celelalte versiuni Tipo.
Noul TipoCross oferă o poziție de conducere mai ridicată ce ușurează intrarea și ieșirea din mașină și asigură o mai vizibilitate asupra drumului. .
Noul Tipo este echipat cu o gamă largă de sisteme de asistență, dintre care enumerăm:
– Recunoașterea semnelor de circulație, pentru a identifica viteza maximă permisă pe drumul pe care circulă
– Intelligent Speed Assist, care recomandă șoferului să respecte limita de viteză
– Lane Control, pentru a menține mașina pe bandă, condiția este ca marcajele să poată fi detectate corect
– Attention Assist, un senzor care recomandă șoferului să facă o pauză atunci când este prea obosit pentru a-și continua călătoria
– Adaptive High Beam, pentru a asigura o vizibilitate îmbunătățită la conducerea pe timp de noapte, prin pornirea automată a luminilor de drum atunci când pe contra-sens nu sunt alte mașini
– Blind Spot Assist, care utilizează senzori cu ultrasunete pentru a monitoriza punctele oarbe și pentru a avertiza asupra oricăror obstacole cu o lampă de avertizare triunghiulară pe oglindă
plus senzori de parcare frontali, „Keyless Entry / Go” și un încărcător wireless.
Motorizare:
Noile modele Tipo sunt disponibile cu două variante de motorizare.Variantele pe benzină sunt echipate cu noul 1.0 GSE T3 de 100 CP. Motorul cu trei cilindri oferă un cuplu maxim de 190 Nm la doar 1500 rpm, față de 4500 rpm al actualului motor pe benzină 1.4 de 95 CP, care a urcat până la 127 Nm.
Motoarele diesel Multijet conforme Euro 6D Final sunt oferite două variante: 95 și 130 CP (anterior 120 CP) – la baza gamei, cu o îmbunătățire considerabilă a performanței și a valorilor CO2, de la 110 g / km în familia diesel (WLTP). Vârful de gamă este reprezentat de motorul 1.6 Multijet de 130 CP.