Un studiu nou relevă că pandemia a afectat modul în care românii percep nevoia unei mașini noi, mai ales a uneia electrice (EV). Iată, însă, cum se prezintă situația și la nivel internațional.
Cei mai mulţi consumatori care şi-au amânat intenţia de cumpărare provin din ţările asiatice (India – 38%, Coreea – 32% şi China – 29%), în timp ce europenii îşi menţin în mare parte planurile stabilite anterior.
Dintre ţările europene participante la studiu, Italia înregistrează cel mai mare procent al celor care au amânat cumpărarea unei maşini noi din cauza pandemiei (32%), urmată de Spania (29%), Marea Britanie (20%) şi Franţa (17%). Din rândul celor care s-au răzgândit în privinţa tipului de autovehicul pe care vor să îl cumpere, mulţi s-au reorientat către o maşină mai ieftină – Japonia (44%), China (44%), Germania (48%), Coreea (51%), SUA (55%) şi India (65%).
În ceea ce priveşte tipul de motor preferat, în Italia, ţară care anul trecut se afla pe primul loc în Europa în privinţa interesului pentru automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie (electrice sau hibride), procentul a urcat de la 58% la 61% anul acesta. Spania înregistrează o situaţie similară (62% preferă sistemele alternative, iar 34% pe cele clasice). În schimb, în Germania, interesul pentru maşinile nepoluante a scăzut de la 51% în 2020 la 41% în 2021. Şi în alte ţări europene, majoritatea consumatorilor înclină acum mai degrabă spre maşinile cu motoare clasice – Belgia (61%), Austria (58%), Marea Britanie (54%).
Autonomia limitată şi lipsa infrastructurii de încărcare sunt principalele aspecte care preocupă consumatorii din majoritatea ţărilor analizate cu privire la maşinile electrice.