Cu ocazia Salonului Auto din Shanghai 2025, Mazda a prezentat în premieră mondială noul model EZ-60, un SUV dedicat pieței din China.
Acesta a fost conceput în colaborare cu producătorul Changhan Automobile, partener chinez al constructorului japonez în această regiune.
Noua Mazda EZ-60 adoptă noul limbaj estetic Future + Soul x Modern

Primele imagini cu noul EZ-60 au apărut la începutul lunii aprilie, când Mazda l-a tachinat pe rețeaua de socializare
Weibo din China. Apoi au fost publicate noi imagini pe site-ul Ministerului Industriei și Tehnologiei Informației (MIIT), unde guvernul chinez arată toate modelele viitoare omologate pentru piața locală. Acum, SUV-ul nipon este în sfârșit gata pentru premiera la Auto Shanghai 2025.
Noua Mazda EZ-60 se remarcă prin dimensiuni generoase. SUV-ul măsoară aproape 4.850 mm în lungime, 1.935 mm în lățime și 1.620 mm în înălțime. Practic, are aproximativ aceeași amprentă ca un Audi Q6L e-tron fabricat în China. De asemenea, este mai lung și mai lat decât Tesla Model Y, dar și puțin mai jos.









Limbajul de design al mărcii, Future + Soul x Modern, aduce în prim-plan forme elegante și dinamice. În plus, remarcăm o serie de detalii aerodinamice care conturează o siluetă modernă, pe alocuri futuriste.
Două versiuni: una EV și alta PHEV

SUV-ul va fi disponibil în două configurații: una complet electrică și alta cu sistem plug-in hybrid. Varianta EV oferă tracțiune spate și o distribuție a greutății de 47:53. Versiunea PHEV folosește un motor termic ca generator pentru extinderea autonomiei și oferă o distribuție a maselor de 50:50.
În ceea ce privește performanțele, oficialii companiei anunță o autonomie de circa 600 de kilometri pentru versiunea electrică, conform standardului chinez CLTC. SUV-ul a primit o suspensie spate multi-link, cu amortizoare controlate electronic. Acestea promit o experiență de condus rafinată și confortabilă.
Pentru cei care suferă de „anxietatea autonomiei”, Mazda aduce o soluție ingenioasă în oferta EZ-60: o versiune echipată cu range-extender. Această configurație include un motor pe benzină de 1,5 litri, care nu antrenează roțile, ci funcționează exclusiv ca generator. Unitatea reîncarcă bateria în mers și alimentează propulsia electrică. Cu ajutorul acestei tehnologii, autonomia totală ajunge până la 1.000 de kilometri.







Pe de altă parte, în modul strict electric, adică fără intervenția motorului pe benzină, Mazda EZ-60 poate atinge o autonomie de până la 161 km. Aceasta va fi asigurată de o baterie de 31,7 kWh, furnizată de CATL.
Interiorul impresionează printr-un nivel ridicat de tehnologie și lux. Aici, clienții vor regăsi un display central 5K uriaș, de 26,45 inch, care este flancat de două ecrane mici, conectate la camerele laterale exterioare. Șoferul va avea la dispoziție un Head-up Display 3D, iar sistemul audio cu 23 de difuzoare va oferi o experiență sonoră 3D.
Pentru început, modelul va fi disponibil exclusiv pe piața din China, mai târziu în acest an. Există mari șanse ca EZ-60 să ajungă și în Europa, așa cum s-a întâmplat anterior cu sedanul EZ-6. Dacă va ajunge pe Bătrânul Continent, acesta va fi rebotezat, așa cum și berlina a fost redenumită 6e.