Jeep anunță noul Magneto, un concept bazat pe Wrangler. Acum, însă, modelul este complet electric și vine cu cutie manuală!
Noul Jeep Magneto este un concept, dar funcționează fără nicio problemă în offroad. Bazat pe Wrangler Rubicon din 2020, Magneto are un motor electric cu flux axial care ajunge până la 6000 rpm. Propulsorul, însă, este conectat la o cutie manuală în șase trepte!
Înainte de a analiza această cutie de viteze manuală, să vedem ce împachetează Magneto. Acest vehicul destinat aventurilor off-road fără emisii are un pachet de baterii de 70 kWh furnizat de Webasto. Celulele sunt amplasate strategic prin mai multe locuri, nu doar în podea: una sub motorul electric, două în șasiu și una în portbagaj. Magneto ajunge astfel la o greutate de 2.600 de kg, iar valoarea aceasta nu include ușile, bancheta spate sau plafonul.
Greutatea, însă, nu-i afectează performanța. Poate ajunge până la 100 km/h în 6,8 secunde, iar această valoare este atinsă cu roți de 35 de inchi. Culmea, poate fi în continuare scufundat până la o adâncime de 76 de cm. Motorul electric dezvoltă 285 de CP și 370 de Nm și, da, este conectat la aceeași cutie manuală pe care o are Wrangler Rubicon.
Cutie manuală în Jeep Magneto – cum funcționează
În primul rând, faptul că motorul electric nu este turat la liber înseamnă că se poate intra în prima viteză fără ambreiaj. Mai mult, nici nu există vreun punct care trebuie atins cu finețe pentru ca ambreiajul să permită conectarea facilă a vitezei. Totul se întâmplă cu ușurință. Seamană cu o cutie automată, doar că în cazul lui Magneto ești mai implicat în controlarea mașinii.
Ambreiajul trebuie acționat atunci când se schimbă dintr-o viteză într-alta, totuși. Dacă ești forțat de circumstanțe să schimbi imediat treapta, atunci Magneto folosește regenerarea pentru a preveni agățarea turațiilor. Primești control precis!
Știind din experiențele multiple de până acum avute cu majoritatea BEV-urilor, este clar că un SUV pentru off-road complet electric nu va fi capabil să răspundă cu brio tuturor scenariilor. Cuplul instant poate fi chiar periculor în anumite situații. De aceea, cutia manuală implementată pe noul Magneto este o soluție bună pentru comunitatea celor pasionați de ieșiri în afara carosabilului sau, cine știe, chiar în afara oricăror conexiuni cu rutele cunoscute.
Momentan, nu este clar dacă Jeep va lansa Magneto în varianta de serie. Conceptul a fost creat pentru a demonstra capacitatea mărcii de a înfrunta cu brio electrificarea. Va fi prezentat la Easter Jeep Safari. Au fost create accesorii Mopar pentru această mașină, așadar există șansa de a o vedea în următorii ani în showroom într-o formă sau alta.
Până atunci, pot fi cumpărate Jeep Wrangler, Jeep Cherokee sau Jeep Compass.
1 comment
[…] Vezi știrea completă pe 4×4.ro! […]