Producătorul de automobile Dacia a anunțat, prin vocea CEO-ului Denis Le Vot, că va participa la ediția 2025 a Raliului Dakar.
Marca românească va concura cu un prototip la categoria T1+. Piloții vor fi multiplul campion mondial de raliuri Sebastien Loeb și Cristina Gutiérrez Herrero, pilot cu șapte participări în legendara competiție.
Anunțul făcut de șeful companiei românești confirmă zvonurile care circulau în industrie încă din luna februarie. Acestea spuneau că Renault și-ar dori să fie reprezentată în Raliul Dakar de Dacia.
Acum, informația a devenit oficială, iar Le Vot a oferit primele detalii. Cel mai important dintre acestea este că Dacia va folosi un prototip alimentat cu combustibil sintetic (e-fuel). Acesta va fi produs de gigantul Aramco.
„Vrem ca toți acești combustibili sintetici să fie mai potriviți pentru toată lumea. Nu știm ce va fi peste 10 ani, însă important este ca reglementările să deschidă calea. Simbolic începem cursa cu astfel de combustibili și vom colabora împreună cu partenerii noștri”, a declarat Denis Le Vot, CEO-ul mărcii.
Mai mult decât atât, la comenzile vehiculului se va afla celebrul pilot francez Sebastien Loeb, de nouă ori campion mondial în WRC. Acesta participă la Dakar din 2016, iar în urmă cu doi ani a pilotat un vehicul Bahrain Raid Xtreme Hunter, proiectat și construit de Prodrive. De altfel, compania britanică va fi cea care va dezvolta și prototipul Dacia.
Celălalt pilot va fi Cristina Gutierrez Herrero, prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat Dakar-ul la categoria auto. Din 2012, Cristina este campioană de raliu „tout-terrain” (categoria feminin) în Spania.
Prototipul Dacia va fi construit de britanicii de la Prodrive
„Raliul Dakar este un adevărat laborator de dezvoltare a noilor tehnologi. Dakarul de ieri nu mai are nici o legătură cu Dakarul de astăzi și cel de mâine”, a spus Denis Le Vot în timpul unei conferințe de presă. „În prezent, Dakar este un incubator pentru tehnologii. Acestea permit dezvoltarea de soluții de mobilitate cu emisii scăzute. Dacia este, de asemenea, dedicată acestei tranziții către emisii zero. Aceasta este misiunea brandului, care se mulează pe viziunea Dakar Future”, a mai adăugat CEO-ul Dacia.
Potrivit lui Le Vot, ADN-ul Dacia este asemenea ADN-ului Raliului Dakar. „Dacia este o companie ale cărei valori sunt aproape de natură. Mașinile sale sunt proiectate să fie robuste și să susțină un stil de viață plin de aventură, în mijlocul naturii”, a subliniat Le Vot.
Constructorul de la Mioveni nu se va afla la prima experiență în competițiile de rally-raid. Mai multe echipe private au folosit anterior modelul Duster pentru astfel de concursuri. Raliul Dakar 2025 este, însă, primul efort de uzină.
Reprezentanții Dacia au anunțat că prototipul va fi testat din 2024, în Raliul Marocului. Raliul Dakar va fi un bun prilej pentru a testa și verifica noi soluții ale companiei. Și asta, atât în termeni de funcționalitate outdoor, cât și în domeniul energiei.