4×4
Image default
Test

Citroen C5 Aircross Hybrid – sublimul neconvențional

Pentru cei care vor să iasă din mulțime într-o manieră cu totul și cu totul aparte, Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid este soluția perfectă. Mai ales în tandem cu excelentul sistem de propulsie PHEV, care protejează, într-o manieră de-a dreptul cool, stratul de ozon al planetei albastre.

Citroen C5 Aircross Hybrid a fost, este și va rămâne o apariție cool și surprinzătoare în peisajul din ce în ce mai îmbulzit al SUV-urilor de segment C. Într-o mare de SUV-uri care mai de care mai diversificate, C5 Aircross se remarcă în doi timpi și trei mișcări, datorită spiritului său pur și simplu altfel. C5 Aircross este dovada vie a faptului că maniera avangardistă prin care Citroen a navigat de-a lungul timpului prin apele învolburate ale industriei auto nu și-a pierdut din intensitate, ci dimpotrivă.

Încă de la primul contact cu noul Citroen C5 Aircross, rămâi absolut fascinat de formele jucăușe, neconvenționale și pline de caracter ale caroseriei, limbajul de design având la bază pătratul, un laitmotiv geometric de o simplitate debordantă. Puritatea geometrică a pătratului reprezintă fundația limbajului de design funky pus pe tavă de Citroen C5 Aircross, care îți aduce instant un zâmbet pe buze, indiferent de vreme, chef sau dispoziție.

Pe lângă asta, mai putem spune, cu mâna pe inimă, că nu ai cum să te amesteci în mulțime atunci când ești la volanul lui C5 Aircross. Lumea întoarce capul după mașină, în orice zi, la orice oră, mai ales dacă optezi pentru superba nuanță de caroserie Alb Perlat, care arată absolut senzațional, meritând cu prisosință fiecare cent din prețul de 541,45 de euro cu TVA din lista de opționale.

Din păcate, spiritul tineresc și plin de viață și jovialitate al exteriorului nu se reflectă întocmai și la interior. Nu mă înțelegeți greșit, comenzile sunt destul de bine structurate, ușor de găsit și acționat, însă designul, per total, mă așteptam să fie mult mai funky și mai plin de viață. Tehnologia mai îndulcește pe alocuri lipsa de inspirație a designerilor francezi, care pare că au uitat complet la ce mașină lucrează atunci când au ajuns în habitaclu.

Spiritul ușor anost al habitaclului se uită însă instant pe măsură ce te aventurezi cu C5 Aircross PHEV pe drumuri mai mult sau mai puțin bătătorite. Fie că vorbim de un drum de țară, o autostradă sau un drum național, suspensia lui C5 Aircross filtrează denivelările și imperfecțiunile căii de rulare într-o manieră de-a dreptul fenomenală. Grupate sub tutela CITROËN ADVANCED COMFORT, suspensiile față și spate folosesc opritoare hidraulice pentru a reduce șocurile ce apar în momentele în care suspensia ajunge la capăt de cursă. Punțile față și spate independente completează la rândul lor tabloul unei mașini care oferă un confort sporit pe orice fel de suprafață de rulare.

Apropo, confortul sporit nu știrbește – foarte mult – comportamentul pe drumurile virajate, C5 Aircross fiind sigur și foarte previzibil, chiar dacă exagerați un pic cu viteza de intrare în viraj. Să trecem acum la excelentul sistem de propulsie PHEV. Acesta este compus dintr-un motor pe benzină de 1,6 litri turbo, cu 4 cilindri, care dezvoltă 181 CP la 6000 rpm și 300 Nm la 3000 rpm, căruia i se alătură un motor electric de 110 CP și 320 Nm, care ajută la atingerea unei puteri maxime de 225 CP și a unui cuplu maxim de 360 Nm, ambele transmise exclusiv punții din față prin intermediul unei cutii automate cu 8 trepte.

Bateria de 13,2 kWh poate accepta maximum 3 kW în curent alternativ, sau 7 kW, dacă se optează pentru opțiunea în valoare de 232 de euro cu TVA care vă poate face viața mult mai ușoară, o încărcare completă necesitând sub 2 ore în cazul echipării mașinii cu on-board charger-ul de 7 kW. Montată sub rândul 2 de scaune, bateria este capabilă să ofere o autonomie de 53 km, dacă este să dăm crezare celebrului ciclu WLTP.

În cadrul testului nostru, am reușit să parcurgem fix 35 de km în regim urban până la epuizarea completă o bateriei. O valoare rezonabilă, care a depășit chiar și așteptările mașinii, care ne-a dat de înțeles că vom putea parcurge 34 km cu un plin de baterie. Consumul final al mașinii, după un parcurs de 829 km, derulat la o viteză medie de 54 km/h, s-a oprit în dreptul valorii de 7,8 l/100 km. UN consum excelent, având în vedere că vorbim de un SUV de 1,8 tone, cu motor pe benzină. Sistemul PHEV își arată adevărata față chiar și după epuizarea bateriei, acesta fiind unul din avantajele unui sistem de propulsie PHEV. Faptul că acesta poate oferi în continuare avantajele unui sistem de propulsie hibrid, chiar și după epuizarea bateriei.

Apropo, este foarte util modul B al cutiei de viteze, care regenerează mai multă energie la decelerare. Din păcate, C5 Aircross nu poate fi condus cu o singură pedală în acest mod de funcționare, însă, la anumite manevre din traficul urban, ”frâna de motor” indusă de regenerare este mai mult decât binevenită. Chiar și cu bateria epuizată, dacă veți dori să gustați toți cei 225 CP, nu va trebui decât să comutați selectorul Drive Mode în modul Sport, moment în care C5 Aircross își dezlănțuie partea întunecată, de SUV cu oareșce pretenții sportive.

Chiar dacă cei 8,7 secunde necesari până la 100 km/h nu reprezintă neapărat o cifră impresionantă, trebuie spus că C5 Aircross este suficient de fâșneț pentru sarcinile de zi cu zi. Viteza maximă de 225 km/h este mai mult decât onorabilă pentru un SUV pe cât de confortabil, pe atât de prietenos cu mediul. Am apreciat, desigur, și posibilitățile extinse de modularitate ale interiorului, mai ales în ceea ce privește bancheta spate, înlocuită acum de 3 scaune individuale, care puteau fi reglate pe lungime, pentru a favoriza fie spațiul la picioare, fie volumul portbagajului.

Cu această soluție tehnică ingenioasă, volumul portbagajului poate ajunge chiar și la 600 de litri, atunci când scaunele sunt date maxim în față. În poziția lor cea mai din spate, portbagajul atinge un volum de 460 de litri, mai mult decât suficient chiar și pentru o familie numeroasă. SUV-ul C5 Aircross PHEV cu tracțiune față în nivelul de echipare de top Shine are un preț care pleacă de la 43.300 de euro pe piața din România.

Mașina testată de noi mai avea bineînțeles și câteva opționale, printre care amintim scaunele față încălzite (+433 euro), jantele de aliaj de 19 inch (+232 euro) sau sistemul Highway Driver Assist (+185 euro), care au dus prețul final al mașinii până la 47.206 de euro cu TVA. Aplicarea unui discount de 1600 de euro din partea prietenilor noștri de la Trust Motors duce prețul final al mașinii până la 45.606 euro cu TVA.

Având în vedere că vorbim de un PHEV cu emisii de CO2 de sub 50g/km, se poate apela, în caz de nevoie, și la statul român, care poate oferi o reducere substanțială în cuantum de aproximativ 6000 de euro, în cazul folosirii unui Tichet Rabla Plus și a unui Tichet Rabla Clasic. Prețul poate coborî astfel la circa 39.000 de euro. Un preț mai mult decât onest, pentru un SUV care poate satisface în regim 100% electric nevoile de mobilitate de zi cu zi.

Related posts

Test – Dacia Jogger

Gabi Gogiu

Drive test Ford Puma ST: Puma în sos Jalapeno

Dan Vardie

Drive Test Renault Koleos Initiale Paris

Alex Barbu

Leave a Comment