Producătorul chinez de automobile BYD a prezentat la Salonul Auto de la Paris noul său SUV electric Sealion 7, model care își face, astfel, debutul oficial în Europa.
Reprezentanții mărcii au anunțat că primele livrări vor avea loc la sfârșitul lunii octombrie.
Noul BYD Sealion 7 este mai lat și mai lung decât Tesla Model Y
Constructorul asiatic își continuă expansiunea în Europa și lansează SUV-ul cu emisii zero BYD Sealion 7. Cu acesta, chinezii își propun să răstoarne supremația în vânzări a modelului Tesla Model Y. Totodată, este cel de-al optulea vehicul pe baterii lansat de chinezi pe Bătrânul Continent. De asemenea, este cel de-al patrulea din seria Ocean, după Seal, Seal U și Dolphin.
Noul Sealion 7 poate fi considerat o alternativă mai practică și mai spațioasă la Seal. Acesta din urmă este un sedan electric deja disponibil pe mai multe piețe europene. SUV-ul este puțin mai jos și mai lat decât Model Y, fiind cu 80 mm mai lung și având un ampatament mai mare cu 40 mm.
Designul exterior este foarte asemănător cu cel al lui Seal EV și seamănă mai mult cu un hatchback mai înalt decât cu un SUV tradițional. Linia plonjată a plafonului l-ar putea plasa în aceeași categorie cu SUV-urile coupe, la fel ca Model Y. Totuși, acoperișul nu se înclină la fel de dramatic ca modelul Tesla.
Estetic vorbind, sursa de inspirație a reprezentat-o lumea animalelor marine. Astfel, Sealion 7 a primit faruri LED înguste, care prezintă extensii ce seamănă cu niște colți. La prima vedere, mașina seamănă foarte mult cu Seal U. Dar, există diferențe la nivelul barei de protecție, care integrează prize de aer mai mari.
La spate, SUV-ul electric a primit stopuri LED care se prezintă sub forma unei benzi luminoase continue, un element preluat de la sedanul Seal. De asemenea, un eleron amplasat deasupra lunetei conferă mașinii o notă de sportivitate.
Sealion 7 va fi asamblat la uzina BYD din Ungaria
Interiorul este și el foarte asemănător cu cel de pe sedanul Seal facelift, prezentat în luna august, în China. Aici regăsim un ecran central de 15,6 inch, care se poate roti pentru a oferi orientări „landscape” și „portrait”. Spre deosebire de rivalul de la Tesla, Sealion 7 are și o mulțime de butoane fizice.
În același timp, scaunele arată mai bine decât cele de pe actualul Model Y, fiind îmbrăcate în piele Nappa combinată cu piele vegană moale, care acoperă 80% din interior. Un detaliu pe care Sealion 7 îl are spre deosebire de Model Y îl reprezintă trapa electrică integrată în acoperișul panoramic din sticlă.
Noul SUV cu emisii zero este construit pe platforma e-Platform 3.0 Evo, care permite configurații cu unul sau cu două motoareelectrice. În Europa, Sealion 7 va fi disponibil inițial doar în versiunea „dual motor”. BYD spune că SUV-ul său poate sprinta de la 0 la 100 km/h în doar 4,5 secunde. Totodată, bateria suportă o încărcare rapidă de până la 230 kW.
Detaliile legate de puterea sistemului de poropulsie nu au fost dezvăluite. Dar, în varianta pentru China, Sealion 7 oferă 530 CP și o autonomie de 550 kilometri, conform ciclului CTLC, datorită unei baterii de 82,56 kWh. Este posibil ca specificațiile pentru Europa să difere.
Primele unități ale noului BYD Sealion 7 vor fi livrate la sfârșitul lunii octombrie. Pe piața britanică, prețul de pornire va fi de aproximativ 45.000 de lire sterline, echivalentul a 53.800 de euro. Există șanse ca modelul să fie asamblat la uzina BYD din Ungaria, începând de anul viitor.