Volkswagen a prezentat oficial primul său SUV electric, ID.4, dedicat pieței din SUA. Acesta este primul vehicul electric construit pe platforma modulară a vehiculelor electrice fabricate în masă de către producătorul german.
Conform CNN, VW caracterizează Volkswagen ID.4 ca fiind primul vehicul electric cu rază lungă de acțiune pentru piața americană și spune că este o parte importantă a mișcării generale a mărcii către vehicule electrice.
Versiunea ID 4 care va fi disponibilă la lansare va avea un acumulator de 82 kWh situat în corpul inferior pentru a crea un centru de greutate redus și un motor electric situat în spate, la fel ca Beetle original. Motorul are 201 cai putere și poate obține un cuplu de 228 NM, ceea ce nu ar trebui să fie surprinzător pentru oricine este familiarizat cu motoarele EV.
VW estimează că prima ediție a ID 4 va avea o autonomie de aproximativ 400 de km, pe baza standardului Agenției SUA pentru Protecția Mediului. În 2021, VW va începe să vândă un model de tracțiune integrală de 302 cai putere. Modelele speciale din „Prima ediție” vor avea un preț de pornire de 44.000 de dolari.
În loc de frâne cu disc pe toate cele patru roți, așa cum au astăzi majoritatea mașinilor și a SUV-urilor, ID.4 va avea frâne cu tambur spate. Utilizarea acestui tip de frâne a fost decisă pentru că mașinile electrice își folosesc frânele mai puțin decât alte vehicule. Acest lucru se întamplă deoarece o mare parte a decelerării lor, chiar și atunci când șoferul apasă pedala de frână, provine din „regenerare”.
Interior
ID.4 este puțin mai mic decât Volkswagen Tiguan, dar are un spațiu interior similar. Spre deosebire de alte SUV-uri electrice, ID.4 nu are portbagaj frontal. Proiectanții VW au decis că spațiul suplimentar lăsat de absența unui motor pe benzină ar putea fi folosit mai bine pentru adăpostirea sistemelor de aer condiționat, iar la modelele cu tracțiune integrală, a unui motor electric. În caz contrar, aceste lucruri ar putea afecta spațiul interior.
În interior, o bandă de lumină se întinde peste tabloul de bord chiar sub parbriz. Această bandă îngustă de lumină va schimba culorile, va clipi sau va părea că se va ondula în diferite moduri pentru a oferi indicii șoferului. De exemplu, ar putea comunica atunci când vehiculul este pornit sau oprit, când ușile sunt blocate sau deblocate.
Design
Sigla VW din unele versiuni ale ID.4 va lumina. Designerii VW au dorit să ofere ID-ului.4 un aspect prietenos și accesibil, fără aspectul intimidant și încruntat pe care îl au astăzi multe modele auto. Din acest motiv, designul îngust al “grilei” din față simulează un zâmbet, a spus Scott Keogh, CEO al Volkswagen Group of America.
Producția ID.4 a început în luna august, în fabrica VW din Zwickau, Germania. Începând cu anul viitor, va fi produs și în fabrica Vt din Chattanooga, Tennessee. În cele din urmă, va fi construit și în două fabrici din China și încă una în Europa.
1 comment
[…] Pentru a citi articolul complet, apasa AICI […]