4×4
Image default
Hybrid Stiri SUV

KGM a lansat în România noua versiune Torres Hybrid

KGM face un pas decisiv și introduce pe piața din România, la mai puțin de două săptămâni după debutul european, noul Torres Full Hybrid, un hibrid serie-paralel fără încărcare la priză, ce marchează prima prezență a hibridizării autentice în portofoliul celui mai vechi constructor coreean de automobile.

Gama KGM Torres se întregește: după debutul versiunii termice în 2022 și, un an mai târziu, al electricului EV X, anul 2025 marchează apariția unei configurații intermediare – Torres Full Hybrid, fără încărcare la priză.

Ce aduce noul KGM Torres Hybrid?

KGM
Fotografii: Adrian Bucur / BAOFOTO Studio

Comparativ cu un Torres cu motor termic, versiunea Full Hybrid cântărește cu vreo 200 kg mai mult din cauza bateriei de 1,8 kWh. Aceasta este mai mare decât cea de pe Hyundai Tucson (1,49 kWh), Toyota RAV4 (1,6 kWh) sau Dacia Bigster (1,4 kWh). Amplasată sub podeaua portbagajului, bateria reduce capacitatea de încărcare cu doar 18 litri. Astfel, volumul rămas, de 668 litri, rămâne în continuare mai mult decât generos. De asemenea, diferența de greutate este dată și de sistemul hibrid dezvoltat de KGM pe baza tehnologiei BYD.

Bateria mare, de 1,8 kWh, își face imediat simțită prezența. Acest lucru a fost confirmat și în timpul testelor noastre realizate odată cu lansarea națională a noului Torres Full Hybrid. Expertiza BYD în electrificare se vede clar. Tranziția între modul hybrid și cel complet electric este aproape imperceptibilă în habitaclu. Motorizarea de 1,5 litri este complet nouă și nu corespunde unității de pe versiunea termică a SUV-ului.

De remarcat este sistemul de regenerare a energiei cinetice la decelerare. Padelele din spatele volanului permit reglarea pe trei trepte a gradului de recuperare a energiei la eliberarea pedalei de accelerație. Dar, chiar și pe setarea maximă, regenerarea nu se apropie de modul B întâlnit la alte hibride de pe piață.

În teste, pe un traseu preponderent extra-urban – zona Corbeanca – Săbăreni – cu aerul condiționat pornit permanent, la temperaturi de sub 10 grade, am obținut consumuri de 6,2 litri/100 km și respectiv 6,4 litri/100 km pentru cel de-al doilea șofer. Am aflat, însă, că cifrele de consum ale versiunii termice depășesc frecvent 10 litri/100 km în mediul urban. Astfel, valorile obținute de noul KGM Torres Full Hybrid devin mai mult decât decente.

Cât costă noul Torres Hybrid în România

Torres Full Hybrid vine exclusiv cu tracțiune față. Ca orice sistem hybrid modern, el poate funcționa în regim hibrid serie, în care motorul termic nu acționează roțile, ci funcționează ca generator. Propulsia este asigurată de motorul electric de 170 CP și 300 Nm. De asemenea, sistemul poate funcționa și în regim hibrid paralel, în care motorul termic și cel electric contribuie simultan la propulsie.

În rest, vorbim despre același Torres binecunoscut. Acesta are un aspect impunător și un comportament rutier mai sigur și mai previzibil ca niciodată. Asta, datorită noilor amortizoare îmbunătățite cu tehnologia Smart Frequency Damping (SFD), care includ camere de amortizare optimizate și tije redimensionate. Acestea oferă un confort superior mai ales pe carosabilul plin de gropi din zona Metropolitană de Nord a Bucureștiului.

În concluzie, vom păstra impresiile de condus pentru momentul în care vom efectua un test extins de consum, în special în București.

Prețurile noului KGM Torres Hybrid pornesc de la 34.429 euro pentru versiunea de bază Club. Varianta de top, Premium, ajunge la 41.478 euro, TVA inclus.

La lansare, KGM România oferă un discount de 3.500 euro. În aceste condiții, cel mai accesibil Torres Full Hybrid poate fi achiziționat pentru 30.929 euro cu TVA. Prețul ar putea coborî, însă, sub 30.000 euro. Asta, în scenariul, puțin probabil, al transferului fondurilor de la Rabla Electric la Rabla Termic. Vorbim despre o valoare remarcabilă pentru un SUV de segment D, echipat cu un sistem hibrid performant, care nu necesită încărcare la priză.

Related posts

Mitsubishi ar putea relansa legendarul Pajero în 2027 ca un SUV de lux PHEV

Mihai Morcovescu

Michelin intră în industria hidrogenului și a dispozitivelor medicale

Florin Amariei

Zeekr lansează noul SUV electric 7X, care va ajunge anul viitor și în Europa

Mihai Morcovescu

Leave a Comment