Pe 20 ianuarie, AUTOpro a făcut parte din prima serie de jurnaliști europeni care au testat noua Dacia Jogger pe drumurile de munte si mare din Provence, Franta.
In jurul localitatilor Cannes si Nisa, Dacia ne-a intampinat cu doua versiuni de echipare si, respectiv, motorizare: echiparea de varf Extreme, dotata cu 7 locuri și motor TCE de 110 CP, respectiv versiunea Comfort, cu cinci locuri și motor ECO-G pe benzină și LPG, de 100 CP.
Prin noul Jogger, Dacia le oferă clienților săi un vehicul ce aduce calități din mai multe categorii de automobile: lungimea unei berline, spațiul interior al unui monovolum și aspectul unui SUV.
Grație celor până la 7 locuri, a suspensiei întărite și a gărzii la sol de 20 cm, Dacia promovează noul său model drept un vehicul de loisir, perfect pentru familiile dornice de incursiuni în sânul naturii.
Trei versiuni de echipare pentru Jogger
La startul vânzărilor din martie anul curent, vor fi disponibile trei versiuni de echipare:
- Essential, unde chiar și aerul condiționat este dotare opțională, Comfort (unde sunt prezente majoritatea echipamentelor).
- Extreme LE – unde LE vine de la Limited Edition, deci o echipare în oferită în ediție limitată. Din păcate Dacia nu a dezvăluit dacă această ediție este limitată ca număr de exemplare vândute sau în timp…
Fără diesel în ofertă
Așa cum AUTOpro anunța de anul trecut, Jogger nu va avea parte de propulsoare diesel. Astfel, celebrul 1.5 dCi care a făcut carieră pe primul MCV (al cărui urmaș de facto este Jogger) este acum înlocuit în ofertă de propulsorul bi-fuel – ECO-G-ul de 1 litru, turbo și 100 CP. Alternativa mai puternică este motorul turbo în trei cilindri, tot de un litru, de 110 CP. Anul viitor, acestor versiuni de motorizare li se va alătura sistemul hybrid preluat de la Renault Clio și Arkana. Astfel, Jogger va deveni prima Dacia hybrid din istorie. Avem deja confirmarea că nu o să fie declinat și în versiune PHEV.
Doar transmisie manuală și 4×2
În ceea ce privește transmisiile, Jogger este oferit doar cu tracțiune față și cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
În testul din Franța am remarcat că ambele versiuni de motorizare oferă suficiente resurse pentru o rulare relaxată la viteze legale, atât în oraș, cât și în afară. Cei care cred că mașina este submotorizată, mai ales dacă luăm în calcul greutatea proprie de 1,2 tone și cele 5-600 de kg în plus pe care le pot reprezenta cei 7 pasageri și bagajele lor, Dacia a specificat foarte clar că nu a dorit să ofere o mașină cu care să pleci primul la semafor, ci una care să consume puțin și să ofere o autonomie cât mai mare. Deși nu am testat un scenariu cu 7 oameni la bord, accelerațiile și reprizele obținute au fost mai mult decât oneste și toate depășirile, inclusiv pe drumuri sinuoase de munte s-au făcut fără emoții sau semne de efort.
Bord preluat de la Sandero / Logan
Finisarea interiorului și dotările sunt identice cu ceea ce regăsim la Sandero și Stepway, singurele detalii suplimentare fiind pentru rândurile doi și trei. Acestea sunt dispuse mai sus decât rândul din față, ca într-un amfiteatru, pentru ca toți pasagerii să poată vedea în față, prin parbriz. De asemenea, pe spătarele locurilor din față sunt montate măsuțe rabatabile, similare celor din avion.
O critică pe care am aduce-o lui Jogger este lipsa gurilor de ventilație din spate, deși Dacia spune că a reproiectat sistemul de climatizare.
Prețuri între 13.990 și 18.000 Euro
Avem detalii și despre lista de prețuri, pe care AUTOpro le-a publicat pe pagina sa de facebook. Cel mai ieftin Jogger este în echiparea Essential, 5 locuri și motor ECO-G care va costa 13.990 Euro. De partea cealaltă, cel mai scump Jogger oferit anul acesta este în versiunea de echipare Extreme LE, cu 7 locuri și motor TCE de 110 CP, care va costa 18.000 Euro. Interesant este faptul că diferența de preț între 5 și 7 locuri este de 700 de Euro la orice motor sau versiune de echipare aleasă.
Concurent pentru alternativele sh
La întrebarea: pe cine nominalizează Dacia drept concurent direct pentru Jogger, răspunsul a fost destul de vag – depinde de specificul pieței, dar Jogger are toate atuurile să fure clienți de la breakuri, monovolume și SUV-uri, fie ele noi sau de pe piața de seccond-hand. Oricum, cel mai mare succes al vânzărilor este vizat în vestul Europei, ceea ce va însemna inclusiv un flux de capital către țara noastră având în vedere faptul că Jogger se va fabrica exclusiv la Mioveni.