Pentru cei care își doresc un SUV mare, spațios și impunător, Renault Koleos pare o mașină demnă de luat în calcul. În plus, vine cu multe dotări, are un sistem 4×4 inteligent și e și comodă la drum lung.
Renault Koleos testat este în nivelul de echipare de top, Initiale Paris, care în versiunea cu facelift aduce un pachet cu mult crom, faruri eco LED și stopuri LED cu semnalizare dinamică. În plus, vine cu diferite opționale deja integrate, cum ar fi sistemul de infotainment R-link cu sistem de sonorizare Bose, scaune față încălzite, fază lungă asistată și altele.
Dacă vorbim de exterior și proporții, Koleos este o mașină mare, cu o lungime de peste 4,6 metri, dar pe care nu prea o simți, mai ales la drum lung. Te identifici ușor cu mașina și proporțiile ei, și, cu toate că este mare, este ușor de manevrat chiar și în traficul urban.
SUV-ul are forme rotunjite, cu câteva nervuri pe capotă și o siluetă bombată în partea din spate. Ușile au deschidere largă, ce favorizează accesul cu lejeritate în mașină. Stopurile au semnalizare dinamică, dar gurile de evacuare false încă sunt prezente.
În culoarea Red Milesim, mașina arată foarte bine, mai ales când razele soarelui luminează pigmenții din vopsea. În plus, jantele pe 19 inch îi conferă SUV-ului un look impunător.
La interior, planșa de bord nu pare prea schimbată față de varianta anterioară facelift-ului, dar simți că ai de-a face cu materiale bune și îmbinări calitative. Cele mai multe din materialele cu care ai de-a face sunt din material moale sau piele, ceea ce îl face un interior plăcut.
Scaunele, îmbrăcate în piele albă perforată, au încălzire, răcire, dar și masaj (scaunul șoferului). Sunt foarte confortabile, dar în același timp au și sprijin lateral bun și o tetieră reglabilă care să aibă grijă ca la drum lung poziția gâtului să fie una relaxantă. De asemenea, și locurile din spate se bucură de comoditate și scaune încălzite. Volanul, îmbrăcat în piele este și el încălzit.
În legătură cu spațiile de depozitare, nu am simțit nevoia de mai mult. Spațiul e suficient, iar interiorul pare aerisit.. până la urmă este un SUV, nu?!
Dacă vorbim de motorizare, Koleos este disponibil în România în două versiuni: Intens și Initiale Paris, ambele fiind echipate doar cu un motor diesel, de 2 litri, de 190 CP și 380 Nm, cuplat la o cutie de viteze automată, CVT, cu șapte rapoarte. Puterea poate fi transmisă la toate cele 4 roți printr-un sistem inteligent, ce o poate împărți între punți în funcție de necesități. Din testele realizate pe o șosea umedă, cel mult 20% din putere pare să se îndrepte către puntea spate, iar restul către puntea față. Opțiunile sistemului 4×4 pot fi modificate de la un comutator din stânga volanului, fiind în număr de trei: tracțiune față, tracțiune 4×4 automată și inteligentă și tracțiune 4×4 permanentă, pentru situații mai dificile, care funcționează doar până la 40 km/h.
Cu referire la ținuta de drum, am parcurs cu mașina puțin peste 270 km pe parcursul testului și pot afirma că mașina e mai degrabă orientată către comoditate, nu către sportivitate.
În același timp, cutia CVT pare alegerea corectă în această configurație de caroserie cu motor. Cutie este cu 7 trepte, dar în viața de zi cu zi cele 7 trepte par inexistente și ajungi să rulezi cu motorul la până în 1600 de turații pe minut, fără să ajungi să schimbi într-adevăr niște trepte. Pe mod manual sau într-un mers mai sportiv, cutia pare într-adevăr să îți arate un soi de trepte. Pare deranjant, dar lucrul acesta are cam două mari avantaje. În primul, o să ai parte de consumuri mai mici decât de la o cutie automată clasică și în al doilea rând, ai parte de un nivel de confort mai ridicat în interior, întrucât motorul nu rulează la turații înalte iar zgomotul produs de acesta e transmis la un nivel redus în interior.
Dacă vorbim de consum, în cei 270 km parcurși în regim mixt, consumul mediu a fost de 9,1 litri la 100 km. E drept, în oraș deplasările au fost făcute doar în aglomerație, la ore de vârf, iar în exterior au fost parcurși cam 100 km pe autostradă în regim grăbit și 100 km în condiții de drum național, mers relaxat.
Legat de sistemul de infotainment, lucrurile se mișcă bine, dar fără vreo schimbare spre mai multă tehnologie din partea facelift-ului. Sistemul R-Link 2 de 8,7 inch în diagonală este prezent, are compatibilitate Android Auto și Apple Carplay, rulează bine, fără vreo întârziere, dar parcă pe alocuri nevoia de ceva mai nou și tehnologizat e prezentă. De asemenea, dacă te conectezi cu telefonul prin portul USB la sistem și vrei să îți depozitezi telefonul în spațiul din fața selectorului pentru viteze, o să îl așezi incomod peste cablu de fiecare dată când vrei să îl folosești.
Sistemul audio Bose se aude foarte bine indiferent de volum, iar tot pe partea de sisteme, sunt prezente pe mașină cam toate sistemele de siguranță și confort pe care ți le-ai dori: fază lungă asistată, cruise control adaptiv, hayon cu deschidere și închidere electrică, etc.
Legat de preț, Renault Koleos are un preț de pornire de puțin peste 40 000 Euro cu TVA în varianta Intens și 43 700 Euro cu TVA în varianta Initiale Paris
La finalul testului, Renault Koleos mi se pare un SUV atractiv pentru familiile formate din 3-5 membri, care au nevoie de spațiu și care își doresc un SUV comod, cu care să se poată aventura și la călătorii lungi în afara orașului și de ce nu, în afara drumului asfaltat.
1 comment
[…] Vezi review-ul complet pe 4×4.ro! […]