4×4
Image default
Concept car Green Stiri SUV

MG a prezentat la Shanghai noul concept pur electric CyberX

MG, brandul britanic deținut de grupul SAIC, a atras toate privirile la Salonul Auto de la Shanghai prin lansarea conceptului CyberX.

Prototipul prefigurează un viitor SUV 100% electric. Deocamdată, nu se știe când va fi lansată versiunea de serie a lui CyberX.

Conceptul MG CyberX a fost desenat de un cunoscut designer slovac

MG

Deși are rădăcini britanice de mai bine de un secol, MG face parte din gigantul SAIC de aproape două decenii. Cunoscut cel mai bine în era chineză pentru decapotabila Cyberster, MG a dezvăluit la Shanghai un vehicul cu totul diferit. Este vorba despre conceptul CyberX, care anunță un viitor SUV electric.

Designul poartă semnătura slovacului Jozef Kaban, care anul trecut a devenit vicepreședintele de design al SAIC. Kaban este cel care a desenat legendarul Bugatti Veyron, precum și alte modele precum Audi A5 Coupe, Skoda Octavia și Volkswagen Lupo. El a mai lucrat și pentru BMW și Rolls-Royce.

Noul concept CyberX se încadrează în segmentul SUV-urilor de clasă compactă. La 4,3 metri lungime, acesta este aproape la fel de mare ca un Land Rover Defender 90. Din punct de vedere estetic, adoptă un limbaj de design simplu și funcțional, cu forme fluide și suprafețe ușor sculptate. Partea frontală este dominată de o semnătură LED amplasată deasupra emblemei MG de mari dimensiuni. Sub acestea sunt integrate luminile secundare de dimensiuni reduse.

CyberX de serie va fi bazată pe o platformă care integrează tehnologia cell-to-body

Unul dintre cele mai interesante detalii ale acestui concept MG îl reprezintă farurile escamotabile, un element cu aer retro, rar întâlnit în industria auto modernă. Totuși, în versiunea de producție, acestea ar putea dispărea din considerente legate de siguranță. Partea posterioară a mașinii adoptă același stil minimalist. Aici regăsim stopuri care sunt conectate printr-o bară luminoasă.

Cei de la MG nu au furnizat specificațiile tehnice. Totuși, surse din industrie susțin că versiunea finală de serie ar putea fi construită pe o platformă ce integrează tehnologia cell-to-body (CTB) dezvoltată de SAIC. Această abordare transformă bateria într-un element structural al vehiculului, îmbunătățind rigiditatea caroseriei și reducând masa.

Conform datelor Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), SAIC/MG a vândut 78.505 de vehicule în primul trimestru din 2025 în UE, Regatul Unit și țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția). Totalul a fost mai mare decât cel al unor mărci importante precum Tesla (54.020 unități), Mazda (43.918), Jeep (37.895), Suzuki (49.631), Honda (21.075), Mitsubishi (12.536), Fiat (77.704) și SEAT (57.363).

Sursa: MG via Motor1

Related posts

Volkswagen va lansa în Europa noul Tayron pe 10 octombrie (VIDEO)

Mihai Morcovescu

OFICIAL: Smart #3 este primul SUV coupe electric al germanilor. Acesta va debuta în Europa în 2024

Mihai Morcovescu

Renault Estafette Concept anunță o utilitară electrică de oraș

Mihai Morcovescu

Leave a Comment