Jeep Avenger continuă să câștige teren în Europa și nu numai. În plină ofensivă electrică a grupului Stellantis, cel mai mic SUV din gama mărcii americane a depășit pragul de 200.000 de comenzi la nivel global, la mai puțin de doi ani de la lansarea oficială.
Anunțul vine într-un context în care cererea pentru modele electrificate, atât 100% electrice, cât și hibride, este în creștere constantă, chiar și pe o piață auto tot mai fragmentată și sensibilă la preț.
Jeep Avenger s-a clasat constant în ultimii doi ani în top 10

Crossover-ul american împarte platforma cu modele bine vândute din grupul Stellantis, precum Peugeot 2008 sau Alfa Romeo Junior. De asemenea, a fost primul vehicul Jeep gândit de la zero pentru piața europeană. Lansat inițial în versiune 100% electrică, SUV-ul a primit ulterior și variante mild-hybrid. Recent, a fost introdusă și o opțiune 4xe cu tracțiune integrală.
Cu 200.000 de comenzi înregistrate în doar doi ani de la lansare, Avenger și-a consolidat poziția strategică în portofoliul mărcii. Acesta a devenit un jucător cheie în segmentul SUV-urilor de clasă B. De altfel, modelul s-a casat constant în top 10 al celor mai vândute automobile din Europa.
Avenger atrage atenția nu doar printr-un design robust, ci și prin versatilitate. 66% dintre comenzile actuale sunt pentru variantele electrificate, potrivit lui Fabio Catone, directorul Jeep pentru Europa Extinsă. Asta confirmă tendința că publicul european migrează tot mai mult către soluții de mobilitate sustenabilă.
Noua versiune Avenger 4xe vine cu un sistem de propulsie format dintr-un benzinar de 1,2 litri cu 136 CP și două electrice. Unul este integrat în transmisie, iar celălalt este montat pe puntea spate. În acest fel, se obține un sistem de tracțiune integrală 100% electric. Practic, nu mai este nevoie de cardan mecanic, dar performanțele în regim off-road sunt de invidiat.
Noul Avenger 4xe are o gardă la sol de 21 cm, un unghi de atac de 22° și unul de degajare de 35°. Cu aceste valori, se apropie de specificațiile anunțate pentru noua Dacia Duster. Mai mult, modelul Jeep este echipat standard cu anvelope M+S, dar poate fi comandat și cu anvelope all-terrain și jante negre.






Electrificare, competitivitate și adaptare europeană
Succesul Jeep Avenger vine într-un moment în care tot mai multe mărci consacrate încep să-și adapteze modelele pentru cerințele europene. Brandul american cu tradiție în 4×4 a reușit să creeze un SUV de segment B competitiv și căutat. Și asta, pe o piață europeană tot mai preocupată de eficiență energetică și sustenabilitate. Asta arată cât de radicală este transformarea industriei auto.
Principalii concurenți ai lui Avenger sunt Dacia Duster, Renault Captur și Peugeot 2008. Pe lista rivalilor mai apar și SUV-uri urbane precum Hyundai Kona sau Toyota Yaris Cross. Diferența o face ADN-ul off-road al modelului Jeep, reinterpretat într-o notă urbană, dar păstrat suficient cât să atragă clienți din ambele tabere. Ne referim aici la cei care vor confort și la cei care caută capabilități în afara asfaltului.
Jeep Avenger are un design modern, motorizări electrificate, o strategie de comunicare puternică și o prezență tot mai mare în Europa. Astfel, este deja unul dintre cele mai de succes pariuri Stellantis din ultimii ani. Și, cu siguranță, una dintre cele mai interesante apariții din segmentul B-SUV, inclusiv în România. Pe piața locală, unde Duster domină autoritar segmentul, publicul începe să caute și alternative electrificate cu mai multă personalitate.