Japonezii de la Honda au publicat fotografiile și informațiile oficiale referitoare la versiunea de serie a SUV-ului electric Prologue.
Vorbim despre primul model cu emisii zero al mărcii construit pe o arhitectură dezvoltată de General Motors. Noul Prologue promite o autonomie de circa 480 de kilometri.
Honda Prologue va fi disponibil pentru început doar în America de Nord
Pentru o companie care produce mașini hibride încă de la sfârșitul anilor 90, se poate spune că Honda a ratat startul în ceea ce privește tranziția către mobilitate electrică. Niponii prezintă acum modelul Prologue, un SUV cu emisii zero, care este primul vehicul al mărcii construit în parteneriat cu General Motors.
Noul Honda Prologue este bazat pe platforma Ultium dedicată mașinilor electrice. Dezvoltată de compania americană, arhitectura este aceeași folosită de modelul similar Chevrolt Blazer EV.
Ca dimensiuni, Prologue are un ampatament de 3.093 mm. Portbagajul are un volum de 713 litri cu bancheta în poziție normală, iar dacă este rabatată, capacitatea crește la 1.633 de litri.
Din punct de vedere estetic, SUV-ul japonezilor adoptă linii netede, dar și câteva muchii ascuțite, însă nu foarte pronunțate. Grila frontală închisă este finisată în negru lucios și găzduiește sigla mărcii. Blocurile optice subțiri încorporează LED-uri pentru luminile diurne și pentru farurile principale. De asemenea, în bara de protecție este sculptată o priză de aer mică.
Pe părțile laterale se disting protecțiile negre ale aripilor roților și pragurile negre, care conferă un plus de robustețe. La spate există un scut de protecție montat în bară, în timp ce stopurile au un design similar cu cel al farurilor. Între acestea este un panou negru lucios pe care apare inscripția Honda. Aspectul exterior este completat de jantele de 19 inch. Opțional sunt disponibile și jante de 21 de inch, cele mai mari regăsite pe un model de serie Honda.
Honda Prologue primește o baterie de 85 kWh
Interiorul noului Prologue este digitalizat și are un design minimalist. Se remarcă instrumentarul de bord digital de 11 inch și un ecran multimedia central de 11,3 inch. Planșa de bord și scaunele sunt îmbrăcate în tapițerie în două tonuri alb și negru, iar la nivelul consolei centrale există câteva spații de depozitare.
Noul SUV electric folosește un sistem de propulsie alcătuit dintr-un singur motor electric. Acesta pune în mișcare roțile din față în versiunea de bază, însă există și o versiune cu tracțiune integrală. Aceasta oferă 288 CP și un cuplu de 451,5 Nm.
Inginerii Honda au montat pe Prologue o baterie de 85 kWh, care asigură o autonomie de circa 480 de kilometri. Modelul poate trage un curent de până la 155 de kW pentru încărcarea rapidă a acumulatorului. Timpii de încărcare nu au fost dezvăluiți.
Pentru început, Honda Prologue va fi disponibil doar pe piața din America de Nord. Prețul de pornire va fi de aproximativ 48.000 de dolari.