Startup-ul vehiculelor electrice Faraday Future intenționează să devină o companie publică printr-o fuziune inversă cu o companie de achiziții speciale (SPAC).
SPAC acționează ca o companie de tip shell care strânge bani printr-o ofertă publică inițială cu scopul de a cumpăra o entitate operativă, de obicei în termen de doi ani. SPAC-urile au apărut ca o cale rapidă către piața bursieră pentru companii, în special pentru startup-urile de tehnologie auto. Acestea s-au dovedit populare în rândul investitorilor din industrie.
Prin intermediul acestei fuziuni, startup-ul EV își propune să strângă între 800 și 850 milioane USD pentru a lansa FF 91. Potrivit Reuters, Carsten Breitfeld, care s-a alăturat companiei din Los Angeles în calitate de CEO anul trecut, a declarat că Faraday Future va lansa primul său SUV electric de lux, FF 91, la nouă luni după obținerea finanțării, producția de volum începând la 12 luni după o astfel de tranzacție.
FF 91 are un sistem de propulsie multi-motor cu până la 1.050 CP. Aceasta atinge 96 km /h în mai puțin de 3 secunde. În interior, există 11 afișaje, inclusiv un ecran de 68 cm. Cu opțiunea Rear Cinema Experience acest ecran coboară de pe plafon.
Problemele financiare ale Faraday Future datează din 2017, când LeEco, compania chineză de tehnologie cu care a fost strâns legată, a început să se confrunte cu deficite financiare. În luna iunie a acestui an, fondatorul său Jia Yueting și-a declarat falimentul.
Breitfeld a spus că Jia nu mai deține acțiuni în Faraday, care este mai mult de jumătate deținută de angajați printr-un parteneriat executiv și un plan de proprietate a acțiunilor angajaților. „Din cauza istoriei și, uneori, a veștilor proaste, nu toată lumea are încredere în noi. Investitorii vor să vadă că am devenit o companie stabilă.” , a declarat Breitfeld pentru Reuters.