4×4
Image default
Crossover Green Stiri SUV

Chinezii de la Xiaomi prezintă noul SUV electric YU7, rival pentru Tesla Model Y (VIDEO)

Chinezii de la Xiaomi fac un nou pas important în segmentul automobilelor electrice prezentând SUV-ul cu emisii zero YU7, al doilea model din portofoliu.

Noul model va intra în luptă directă cu cel mai bine vândut SUV electric, Tesla Model Y, și își va face debutul oficial în vara acestui an.

Noul Xiaomi YU7 este mai mare decât un Tesla Model Y

Xiaomi

În martie 2024, Xiaomi a lansat primul său model electric, sedanul sport SU7, care se bate de la egal la egal cu modele similare de top Tesla Model S și Porsche Taycan. Acum, la mai bine de un an, gigantul tehnologic asiatic își îmbogățește portofoliul cu primul SUV electric, botezat YU7.

Ca gabarit, noul Xiaomi YU7 are o lungime de 4.999 mm, o lățime de 1.996 mm, o înălțime de 1.600 mm și un ampatament de 3.000 mm. Aceste dimensiuni se traduc printr-un spațiu interior foarte generos.

Din punct de vedere estetic, YU7 are o parte frontală „bot de rechin”, flancată de faruri LED înguste care prezintă canale ce direcționează aerul prin capotă. Se observă portierele cu mânere încastrate și acoperișul panoramic din sticlă, oferit standard. Modelul este lansat în trei culori – verde Smarald, argintiu Titaniu și portocaliu Lavă – care contrastează cu accentele negre lucioase.

Aerodinamica a jucat un rol esențial în dezvoltarea lui YU7, care dispune de zece canale de aer cu flux continuu și 19 guri de ventilație optimizate pentru a gestiona cu precizie fluxul de aer. Coeficientul de rezistență la înaintare este de 0,245.

Trei versiuni cu până la 690 CP

Cabina este excesiv de minimalistă, fiind dominată de un sistem de infotainment de 16,1 inch și de un afișaj panoramic HyperVision, care se află la baza parbrizului.

SUV-ul electric va fi disponibil în trei niveluri de echipare: Standard, Pro și Max. Prima folosește un motor electric de 320 CP și 528 Nm, oferă o accelerație 0-100 km/h de 5,88 secunde și o viteză maximă de 240 km/h. Bateria are 96,3 kWh și oferă o autonomie CLTC de 835 km.

YU7 Pro primește două motoare cu o putere cumulată de 496 CP și 690 Nm. Tracțiunea este, deci, integrală, iar pentru sprintul până la 100 km/h mașina are nevoie de 4,27 secunde. Viteza de top rămâne neschimbată, însă autonomia scade la 760 km.

Varianta de top YU7 Max are un sistem îmbunătățit de tracțiune integrală cu două motoare. Acestea dezvoltă împreună 690 CP și 866 Nm. Cu aceste resurse, SUV-ul atinge „suta” în doar 3,2 secunde și o viteză de vârf de 253 km/h, potrivit Carscoops. Varianta Max folosește o baterie ternar cu litiu de 101,7 kWh, cu o autonomie de 760 km.

YU7 se bazează pe o arhitectură electrică de 800V. Asta îi permite să primească energie pentru 620 km în doar 15 minute de încărcare. Repriza de încărcare 10%-80% durează doar 12 minute.

Xiaomi a confirmat că YU7 dispune de o tehnologie avansată de asistență a șoferului. Acest lucru este posibil datorită unui senzor LiDAR montat pe plafon și a unui radar 4D cu unde milimetrice. În plus, sistemul dispune de 11 camere de înaltă definiție și 12 radare cu ultrasunete.

Sursa: Xiaomi

Related posts

Polestar 0 Project – prima mașină neutră din punct de vedere climatic

Florin Amariei

Smart Concept #5 prefigurează primul SUV electric de clasă medie al mărcii

Mihai Morcovescu

Opel Rocks-e XTREME este un cvadriciclu electric unicat creat virtual de un student

Mihai Morcovescu

Leave a Comment