4×4
Image default
Green

General Motors în parteneriat cu Nikola pentru construcția pick-up-ului electric Badger

General Motors cumpără o parte din acțiunile producătorului de vehicule electrice Nikola Corp., într-o afacere care va aduce în cele din urmă beneficii de 4 miliarde dolari pentru GM pe măsură ce își comercializează tehnologia EV (electric vehicles).

Parteneriatul, care este un acord de 10 ani, va reduce în cele din urmă costurile pentru fiecare companie, pe măsură ce GM își urmează strategia de vehicule electrice, conform USA Today.

Acordul permite Nikola să schimbe acțiuni nou emise în valoare de 2 miliarde dolari în servicii și acces la piesele și componentele GM. Nikola nu a produs încă niciunul dintre camioanele cu celule de combustibil cu hidrogen pentru sarcini grele pe care le dezvoltă. GM are, de asemenea, dreptul de a numi un director al Nikola.

GM va „proiecta, omologa, valida și fabrica bateriile Nikola Badger versiuni electrice și cu pilă de combustibil”, au spus companiile într-un comunicat. Badger este un pick-up electric cu pile de combustie care se așteaptă să intre în producție până la sfârșitul anului 2022.

„Acest parteneriat strategic cu Nikola, un producător de vârf din industrie, continuă desfășurarea mai extinsă a noilor baterii Ultium și a sistemelor cu pilă de combustibil Hydrotec de la General Motors”, a declarat CEO-ul GM, Mary Barra. „Ne dezvoltăm prezența în mai multe segmente EV cu volum mare, în timp ce scalăm pentru a reduce costurile bateriei și a celulelor de combustibil și a crește profitabilitatea”.

Barra a spus că utilizarea tehnologiei electrice GM în clasa grea de vehicule utilitare este un pas important în îndeplinirea viziunii unui viitor complet electric.

Planurile GM

GM nu anunță încă care fabrică va asambla Badger pentru Nikola sau dacă va fi construită de lucrătorii UAW. Compania investește 2,2 miliarde dolari pentru a-și reamenaja fabrica de la granița Detroit și Hamtramck, Michigan, pentru a fabrica vehicule complet electrice, inclusiv pick-up-ul GMC Hummer, care urmează să apară înainte de Badger, până la sfârșitul anului viitor. Dar Barra a spus că nu este preocupată de suprapunerea vânzărilor dintre Hummer și Bursuc.

„Vor exista o mulțime de oportunități și dorințe diferite pentru produse diferite, așa că există loc pentru Badger și GMC Hummer și alte produse pe care le introducem pe piață dintr-o perspectivă EV”, a spus Barra în timpul unei conferințe.

Ea a adăugat că piața semi-truck este o oportunitate bună pentru GM.

Parteneriatul cu Nikola vine la cinci zile după ce GM a declarat că a încheiat un acord cu Honda pentru a partaja platformele și tehnologia vehiculelor din America de Nord începând cu anul viitor. Cei doi au semnat un memorandum de înțelegere neobligatoriu pentru a stabili o alianță nord-americană pentru automobile.

În prezent, GM vinde un singur vehicul electric în Statele Unite: Chevrolet Bolt, construit în fabrica sa de asamblare Orion. Dar cheltuie 3 miliarde dolari pe an pentru a dezvolta mai mult de 20 de modele electrice pe care le va lansa până în 2023. Acestea includ SUV-ul Cadillac Lyriq și un pickup GMC Hummer, care vor fi gata până la sfârșitul anului viitor.

Deciziile luate îi ajută pe cei de la Nikola să concureze mai bine cu Tesla și Rivian și permite GM un punct de sprijin în lupta cu alianța dintre Ford Motor și Rivian. Tesla va avea pick-up-ul electric Cybertruck, iar Rivian dezvoltă pick-up-ul R1T, care intră în producție în 2021.

Oferte suplimentare

Barra a declarat că GM este „deschisă să ia în considerare oferte suplimentare” care să implice tehnologia sa EV. În cadrul acestei înțelegeri, GM va începe cu lucrările la pickup-ul electric, Nikola Badger, dar va continua cu alte vehicule electrice precum Nikola Tre, Nikola One și Nikola Two – semi-camioane electrice, precum și la NZT, un vehicul de ambarcațiuni personal.

După cum s-a raportat anterior, GM a colaborat cu LG Chem pentru a produce bateriile la o fabrică din Ohio, lângă fosta sa unitate de asamblare Lordstown, care va crea în cele din urmă peste 1.000 de locuri de muncă în acea zonă. Planta respectivă se numește Ultium Cells LLC.

Nikola va utiliza sistemul exclusiv de baterii Ultium de la GM și tehnologia cu pilă de combustibil Hydrotec, sistemele care propulsează vehiculele electrice GM, în Badger și alte vehicule.

Lansarea Badger

GM își va folosi, de asemenea, tehnologia cu celule de combustibil pe piața comercială de semi-truck, unde celulele de combustibil vor deveni din ce în ce mai importante, deoarece sunt mai eficiente decât gazul sau motorina. Compania a declarat că vede oportunități suplimentare de creștere pe piețele finale de transport, staționare și mobile.

Inițial, Nikola a proiectat Bursucul de la bază, inclusiv sistemul de propulsie, a spus Milton într-o conferință telefonică.

„Dar când am început să vorbim cu GM, ne-am dat seama că amândoi construiam lucruri similare, iar costul ar fi foarte mare pentru amândoi dacă o facem separat”, a spus Milton.

Nikola va fi responsabil pentru vânzările și marketingul Bursucului și va păstra marca Nikola Badger. Dar GM și Nikola vor împărți componentele și șasiul, reducând costurile de producție.

Modelul Badger a fost anunțat pentru prima dată pe 10 februarie. Va debuta public în 3-5 decembrie, la Nikola World 2020 din Arizona.

Nikola va construi „zeci de mii” de Badger pe an, a spus Milton, adăugând că va oferi o cifră mai specifică pe măsură ce se apropie de producție.

“Piața noastră se concentrează cu adevărat pe persoana care își scoate familia din muncitori în camping și în construcții – este ca un camion de 1500, dar puțin mai mare decât atât, cu multă putere”, a spus Milton.

Compania Nikola a spus că rezervările de precomandă pentru Badger sunt disponibile contra sumei de 100 dolari la nikolamotor.com/badger.

Related posts

OFICIAL: Smart #3 este primul SUV coupe electric al germanilor. Acesta va debuta în Europa în 2024

Mihai Morcovescu

SEMA 2024: KIA prezintă o serie de concepte de vehicule off-road

Mihai Morcovescu

Schimbare de paradigmă pentru BEV-uri și PHEV-uri în Europa!

Florin Amariei

1 comment

Ford scapă de Departamentul de Justiție al SUA - AUTOpro.ro March 10, 2021 at 9:07 am

[…] mai vândute și mai populare camionete”. Problema a afectat peste un milion de proprietari de pick-up-uri […]

Reply

Leave a Comment