Porsche a dezvăluit noua generație Cayenne, un model care marchează un moment important, fiind primul complet electric din istoria modelului.
De asemenea, acesta și cel mai puternic automobil de serie din portofoliul germanilor, deoarece noul Cayenne EV oferă o putere totală de până la 1.156 CP și 1.500 Nm de cuplu.
Noul Porsche Cayenne electric debutează cu un design complet revizuit

Primul Cayenne Electric din istorie a fost dezvăluit și reprezintă o nouă direcție pentru Porsche atât în materie de tehnologie, cât și de design. Porsche a regândit complet estetica SUV-ului său. Cayenne EV adoptă un limbaj vizual modern, cu suprafețe fluide, create pentru a maximiza eficiența aerodinamică.
Farurile includ tehnologie Matrix LED, iar bara față integrează o multitudine de prize pentru răcire și optimizarea fluxului de aer. De asemenea, protecțiile laterale finisate în negru piano devin un accent stilistic familiar SUV-urilor premium, iar pragurile redesenate adaugă profunzime profilului lateral.
La spate regăsim un set de stopuri sub forma unei benzi discontinue care găzduiește inscripția iluminată Porsche. Luminile posterioare sunt flancate de elemente aerodinamice funcționale. Aspectul exterior este completat de jantele de 20 până la 22 de inch.
Comparativ cu versiunile termice, Cayenne Electric este mai lung cu 55 mm. Dimensiunile sunt acum de 4.985 mm lungime, 1.980 mm lățime și 1.674 mm înălțime, cu un ampatament de 3.023 mm. Coeficientul aerodinamic este de doar 0,25, iar acum SUV-ul german include sistemul Porsche Active Aerodynamics, care gestionează în mod activ elementele de răcire frontale, eleronul extensibil și lamele aerodinamice din spate.






















Interior dominat de ecrane
Interiorul aduce una dintre cele mai mari schimbări. Este vorba despre un ansamblu de ecrane care transformă bordul într-o adevărată interfață digitală. Display-ul central Flow Display este cel mai mare instalat vreodată într-un model Porsche, acesta fiind „asistat” de un instrumentar digital OLED de 14,25 inch. Opțional este oferit un display de 14,9 inch dedicat pasagerului din dreapta.
De asemenea, tot în premieră pentru un Cayenne, apare un head-up display cu realitate augmentată. Acesta proiectează informații pe o suprafață virtuală de 87 inch, situată la 10 metri în fața vehiculului. O altă premieră o reprezintă modurile tematice Mood Modes, care modifică simultan setările scaunelor, iluminarea ambientală, climatizarea, sunetul și afișajele pentru a crea diverse atmosfere în cabină. În plus, anumite suprafețe tactile, precum cotierele și panourile portierelor, sunt încălzite, o dotare de asemenea complet nouă.
Spațiul de încărcare are 781 de litri, însă portbagajul principal poate ajunge la 1.588 litri cu bancheta rabatată. La acesta se adaugă un frunk de 90 litri.
Cel mai puternic Porsche construit vreodată
La lansare sunt disponibile două versiuni: Cayenne Electric și Cayenne Turbo Electric. Primul dezvoltă 408 CP în regim standard sau 442 CP cu funcția „Launch Control” activată. De asemenea, cuplul motor este de 835 Nm. Accelerația 0-100 km/h are loc în 4,8 secunde, iar viteza maximă ajunge la 230 km/h.
Varianta Cayenne Turbo Electric oferă 857 CP în utilizarea normală, însă prin activarea sistemelor „Push-to-Pass” și „Launch Control” puterea urcă la 1.156 CP și 1.500 Nm de cuplu. Sprintul 0-100 km/h este realizat în numai 2,5 secunde, repriza 0-200 km/h în 7,4 secunde, în timp ce viteza de vârf declarată este de 260 km/h.
Energia este furnizată de o baterie de 113 kWh, care promite o autonomie WLTP de 642 km pentru varianta standard și 623 km pentru Turbo Electric. În condiții ideale, încărcarea poate atinge o putere de 400 kW, ceea ce înseamnă că repriza de încărcare 10%-80% durează sub 16 minute datorită arhitecturii de 800 V. Modelul introduce și încărcarea wireless la 11 kW, iar sistemul de recuperare poate ajunge până la 600 kW.
Cât costă Porsche Cayenne Electric în România
Ambele versiuni Porsche Cayenne Electric și Porsche Cayenne Turbo Electric pot fi deja comandate. În 2026 gama va fi extinsă cu noi configurații de motorizare, inclusiv Cayenne Coupé Electric. Pe piața din România, noul Cayenne Electric pornește de la 108.000 de euro. Varianta Turbo Electric are un preț de start de 168.000 de euro.


