Prezentată în premieră mondială în vară, noua Mazda CX-5 a fost lansată astăzi oficial și pe piața din România.
Modelul debutează cu îmbunătățiri importante în materie de design, motorizări și dotări. Prețurile încep de la 32.690 de euro pentru varianta de bază Prime-Line și ajung până la 41.790 de euro pentru versiunea de top Homura.
Mazda CX-5 s-a vândut în peste 4,5 milioane de exemplare în 13 ani

Ajuns la cea de-a treia generație, crossover-ul nipon continuă tradiția unuia dintre cele mai populare modele Mazda. Acesta combină eleganța designului japonez cu performanțe moderne și tehnologii inteligente.
De la lansarea sa în 2012, CX-5 a fost un adevărat succes global, cu peste 4,5 milioane de unități vândute. Noua iterație își propune să repete performanța. Principalele atuuri sunt designul îndrăzneț, un plus de confort, echipamente premium și sisteme avansate de asistență.
Noua CX-5 are o prezență vizuală mai impunătoare, un interior rafinat și funcționalități îmbunătățite pentru utilizarea de zi cu zi. Din punct de vedere vizual rămâne fidelă filosofiei Mazda „jinba ittai” – armonia perfectă dintre mașină și șofer. Indiferent dacă este folosit pentru traficul urban sau pentru aventuri off-road de week-end, SUV-ul compact nipon se adresează celor cu un stil de viață activ. Acesta oferă un echilibru excelent între design, confort și performanță, fiind o alegere ideală pentru șoferii care caută eficiență și fiabilitate fără compromisuri.
Noua CX-5 este disponibilă în patru niveluri de echipare: Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line și Homura. De asemenea, poate fi configurată atât cu tracțiune față (FWD), cât și cu tracțiune integrală (AWD). Toate variantele vin echipate exclusiv cu motorul pe benzină e-Skyactiv G de 2,5 litri, care integrează un sistem mild-hybrid de 24V.






Motorizarea dezvoltă o putere maximă de 141 CP și 238 Nm de cuplu. Consumul mediu declarat de constructor este cuprins între 7,0 și 7,5 litri/100 km, în funcție de configurație.
Mazda CX-5 va ajunge în show-room-urile europene în decembrie
Noua Mazda CX-5 a fost concepută conform filosofiei de design „Wearable Gear”, care pune accentul pe simplitate, ergonomie și utilitate. SUV-ul compact japonez este mai lung și mai lat comparativ cu generația anterioară, iar ampatamentul a fost mărit la 2.815 mm. Astfel, pasagerii vor avea mai mult spațiu la interior, iar portbagajul se numără printre cele mai mari din segment, având 583 de litri.
Pentru prima dată pe un model Mazda, sistemul multimedia integrează complet serviciile Google, oferind acces la Google Maps, Google Play și un asistent vocal capabil să execute comenzi fără utilizarea butoanelor. În funcție de nivelul de echipare, ecranul central are o diagonală de 12,9 sau 15,6 inch.
Dotările standard includ deja sisteme avansate de siguranță activă, precum Smart Brake Support și cruise control adaptiv. Versiunile superioare oferă în plus faruri LED adaptive, sistem de camere cu vedere la 360° și scaune față ventilate.
Deși va ajunge în showroom-uri abia luna viitoare, noua Mazda CX-5 este deja disponibilă pentru precomandă. Prețul de pornire este de 32.690 de euro.


