Într-un context auto tot mai orientat spre electrificare și versatilitate off-road, Jeep a lansat o nouă versiune a SUV-ului compact.
Denumită Compass 4xe, această nouă variantă este electrificată și adaptată special pentru teren accidentat, care propune un set de îmbunătățiri tehnice și estetice comparativ cu modelul standard.
Noul Jeep Compass 4xe a primit un bodykit off-road

Jeep Compass 4xe este răspunsul mărcii americane la cerințele tot mai diverse ale pieței europene în materie de SUV-uri electrificate. De asemenea, debutul acestui crossover este în linie cu strategia Grupului Stellantis de a întări oferta de modele hibride și plug-in hybrid în Europa.
Noua versiune Compass 4xe se remarcă prin suspensia înălțată cu 10 mm, care îmbunătățește semnificativ capacitățile off-road ale SUV-ului. Modelul beneficiază acum de un unghi de atac de 27 de grade, un unghi de degajare de 31 de grade și de un unghi de rampă de 16 grade. Aceste valori plasează acest model într-o poziție competitivă pe segmentul SUV-urilor compacte cu valențe off-road.
Pentru a-l distinge de versiunile standard, Jeep Compass 4xe primește un bodykit specific off-road, care include detalii specifice. Este vorba despre bare de protecție redesenate, un scut frontal negru rezistent la zgârieturi și o capotă acoperită cu un autocolant mat anti-reflexie. Acesta este gândit să reducă orbirea în timpul condusului în lumina puternică a soarelui. Din ofertă mai face parte un set de jante de 19 inch cu anvelope off-road.
Aceste modificări estetice sunt completate de accente funcționale, menite să crească durabilitatea și utilitatea în scenarii off-road reale.









Interior adaptat pentru aventură
La interior, Jeep Compass 4xe a fost dotat cu scaune îmbrăcate într-un material cu acoperire din poliuretan. Acesta oferă rezistență crescută la zgârieturi, curățare ușoară, fiind util în activități în aer liber. Totodată, spătarele scaunelor vin cu inserții anti-uzură, iar schema cromatică dual-tone include maro predominant și accente roșii.
Jeep nu a oferit deocamdată informații despre motorizare. Totuși, modelul standard Compass este disponibil în Europa cu un sistem hibrid clasic de 144 CP și cu un sistem plug-in hybrid de 194 CP. Oferta include și trei versiuni complet electrice, cu puteri între 213 CP și 375 CP.
Este de așteptat ca noua versiune 4xe să fie construită pe una dintre aceste platform. Cel mai probabil va fi dezvoltată pe arhitectura PHEV cu sistem de tracțiune integrală eAWD. În acest fel, noul Compass 4xe va deveni o opțiune competitivă pentru cei care caută un SUV hibrid capabil atât în oraș, cât și departe de asfalt.